Jezik

Završena Konferencija o IKT

Privredna komora RS – Područna privredna komora Banja Luka i partneri u projektu WeB – We Enforce Businesses od 2. do 5. decembra 2014. godine, u hotelu Bistrica na Jahorini su organizovali Konferenciju o informaciono-komunikacionim tehnologijama. Sadržaj Konferencije prilagođen je privrednim društvima iz oblasti IKT, privrednim komorama, organima uprave, malim i srednjim preduzećima, kao korisnicima IKT alata, fakultetima i drugim subjektima zainteresovanim za ovu oblast. Učesnici Konferencije su privredna društva iz oblasti IKT, te predstavnici javnog sektora na svim nivoima.
 
 
Moderator Konferencije je bio Aleksandar Ljuboja, rukovodilac projekta WeB – We Enforce Businesses, te je uvodnim riječima najavio početak rada, dnevni red kao i sve događaje i predavače u sljedeća četiri dana.
 
 
Konferenciju je otvorio Ministar za ekonomske odnose i regionalnu saradnju, Igor Vidović, ističući tom prilikom značaj razvoja informaciono-komunikacionih tehnologija i potrebu pružanja jače podrške razvoju same oblasti i privrednih društava iz ovog sektora.
 
Prisutnima se obratio i predsjednik Područne privredne komore Banja Luka, Goran Račić, koji je pored
osnovnih detalja vezanih kako za rad Komore tako i za projekat, naglasio potrebu za drugačijim pristupom samim informacionim tehnologijama, posebno sa aspekta korištenja u privredi te naglasio potrebu za podizanjem svijesti o upotrebi IKT u privredi kao servisu koji unapređuje i jača rad privrednih društava u cjelini.
 
Šta je učinjeno, koji su rezultati i šta je sve ostalo da se realizuje u okviru projekta WeB do završetka, prezentovao je Igor Pandžić, saradnik na projektu.
Aktivnosti u okviru Konferencije realizuju se kroz okrugle stolove, panel diskusije, te u vidu dvodnevne obuke predstavnika malih i srednjih preduzeća za korištenje IT alata u poslovne svrhe.
Sekretar udruženja za IKT u Privrednoj komori Republike Srpske, kao i predsjednik Skupštine Udruženja u Privrednoj komori FBiH, prezentovali su rad svojih udruženja kao i aktivnosti samih komora.
 
U okviru okruglog stola „Regulatorni okvir i zahtjevi EU u vezi sa informaciono-komunikacionim tehnologijama“, obrađene su važeće direktive Evropske unije kojima je regulisan IKT sektor, kao i direktive i druga akta u proceduri, ali i Strategija Evropa 2020, odnosno evropska strategija za pametan, održiv i inkluzivan rast, koja je usvojena kao odgovor na posljedice svjetske krize, te Digitalna agenda za Evropu, kao jedan od sedam stubova Strategije, čiji je cilj da pomogne evropskim građanima i privredi da postignu maksimalnu korist iz digitalnih tehnologija.
 
 
Drugog dana Konferencije, prisutni su obišli sajam preduzeća koja se bave IKT-om, na kojem su se mogli upoznati sa proizvodima i uslugama koja ta preduzeća pružaju, upoznati se sa drugim privrednicima iz oblasti, te vidjeti i određena hardverska i softverska rješenja koja bi mogla pomoći u radu subjekata i olakšati im generalno poslovanje.
 
U okviru radionice „Horizont 2020“, obrađeni su izvori finansiranja za privredna društva, s obzirom da je ovaj program nајveći EU program za finansiranje istraživanja i inovacija. Radionicu je vodio Zoran Dimitrijević iz agencije Preda iz Prijedora, inače NCP za mala i srednja preduzeća u okviru programa „Horizont 2020“.
 
Učesnici su upoznati i sa mogućnostima za unapređenje poslovanja putem korištenja IT alata u poslovne svrhe. Prezentaciju na tu temu je održao Ranko Petrušić iz InfoArs-a, te je prezentovao okupljenima različite alate koji bi im mogli pomoći i olakšati u svakodnevno poslovanje.
 
Koliki je značaj „cloud“ tehnologija, njihova upotreba kao i osnovne pojmove nam je objasnio Bojan Vujić iz preduzeća „Teleklik“, koje i samo u svom poslovanju koristi i nudi razna „cloud“ orijentisana rješenja za lakše i jeftinije funkcionisanje preduzeća.
 
Dragan Davidović, Channel Manager SEE Kaspersky Lab je prezentovao kompletno rješenje zaštite za preduzeća i ustanove. Kroz prezentaciju i komunikaciju sa učesnicima, naglašena je važnost kvalitetnog obezbjeđenja visokog nivoa sigurnosti informacija kao i same infrastrukture u privrednim subjektima i ostalim institucijama.
 
Lejla Hadžiabdić iz Microsoft-a je predstavila paket Office 365, „cloud“ orijetnisano rješenje poznato većini korisnika kao desktop varijanta. Takođe, predstavljen je i Windows10, i to drugi put u BiH, nakon premijerne promocije u Banja Luci.
 
Ministar prosvjete i kulture RS, Goran Mutabdžija, obratio se učesnicima Konferencije drugog dana rada, naglašavajući značaj razvoja informaciono-komunikacionih tehnologija i njihove primjene u sistemu obrazovanja i povezivanju sa privredom, odnosno poslovnom zajednicom. Istakao je i potrebu donošenja strateških dokumenata Republike Srpske za razvoj IKT sektora, kao i definisanja i preciziranja programa sticanja stručne prakse učenika i studenata u privrednim društvima. U tom smislu dogovoreno je i da će Ministarstvo i Komora početkom naredne sedmice potpisati protokol o saradnji kojim će se definisati načini i mehanizmi organizovanja praktične obuke u privrednim društvima, oblasti u kojima će se prioritetno organizovati ova obuka, te angažovanje privrednih subjekata spremnih da ponude praksu u okviru svojih kapaciteta.  
Zaključci prva dva dana rada Konferencije usmjereni su uglavnom na potrebu prepoznavanja IKT sektora kao privredne grane koja može da utiče na razvoj privrede i društva, povećanje BDP i zaposlenja, ali i da je za rast i jačanje ove oblasti neophodno kreirati adekvatan regulatorni okvir, modele podrške IKT sektoru, povoljnije uslove za širenje mreža i usluga, te podizanje digitalnih vještina, kako privrednih društava, javnih institucija, tako i građana.

Trećeg i četvrtog dana Konferencije, predstavnici malih i srednjih preduzeća kao i drugih institucija su prisustvovali treningu na temu elektronskog poslovanja kao i sigurnosti elektronskog poslovanja.
 
O elektronskom poslovanju i to o temama Online nastupa, načinima promocije na Internetu, unapređenju prodaje putem Interneta, vidljivosti na pretraživačima kao i poslovnom korištenju društvenih mreža, predavao je Dragan Varagić, predavač iz Novog Sada.
 
Svi aspekti sigurnosti, kao veoma bitnog aspekta poslovanja preduzeća, su predstavljeni učesnicima treninga od strane Saše Mandžukića, eksperta za bezbjednost iz Sarajeva. Kroz interaktivan rad sa učesnicima, predstavljeni su osnovni pojmovi sigurnosti, poslovni rizici, primjena najbolje prakse i standarda te različiti sigurnosni alati. Vezano za teme od prethodnog dana, obrađeni su primjeri zaštite osnovnih kanala komunikacija elektronskog poslovanja i to na nivou Internet zaštite, zaštite web stranica, e-maila kao i nivou zaštita mreže i informacionog sistema.

Sadržaj ovog teksta je isključiva odgovornost Područne privredne komore Banjaluka i u nikakvom slučaju ne odražava stavove Evropske unije.

Ostavi komentar